Isabelle Lexing

Välkommen hit!
 
Jag heter Isabelle och bor just nu hemma med min mamma och min lillebror, samt med våra katter och hundar. Jag har hållit på med hästar sen 6 års ålder och jag lärde mig rida på Väsby Ridklubb där de har blandat både ponnyer och hästar. Länge har jag haft ett brinnande intresse för just hästar men senare år har även intresset för tävling väckts till liv. Jag red på ridskolan tills jag skaffade min foderponny "Bullen" som idag är 31 år gammal, han fick mig att öppna ögonen för ett nytt sätt att rida och att utvecklas och prestera. Vi startade vår första lokala hoppning en höst på Väsby just, och ja vi vann och på den vägen har det fortsatt.
 
Jag har haft en stor häst efter Bullen som jag tävlade en del, dock var hans ben inte de bästa och han är nu mer promenadhäst. Jag har nu en 6 åring, Qultus, han var 4år när han kom till oss för två år sen snart. Jag fastnade för honom direkt jag såg honom i stallet nere i Åtvidaberg. Till hösten 2013 flyttar jag och hästen ner till Flyinge för att börja studera första året på Hippologprogrammet och det är egentligen det den här bloggen komma handla om, mina år som högskolestundent och livet på riksanläggningar. 

Jag har arbetat 3 år på SATS Väsby och 2 år på Sollentuna Ridklubb och lärt mig otroligt mycket på båda mina jobb, om människor, social kompetens och självklart om träning och hästar!
 
Har ni några frågor till mig? Var inte rädda, jag svarar på det mesta, så VÅGA FRÅGA :)
 
Du kan läsa om Qultus här
 

Kommentarer:

1 gunilla lexing:

Hallå där! Roligt att läsa din blogg.Du skriver så intressant och moget om hur du upplever din utbildning.Och hela tiden har du tankar på vad som komma skall och planerar så klokt.Från din stolta Mormor.Kramar

Svar: Tack mormor! Ses snart, kram
Isabelle Lexing

Kommentera här: