Tävlingsmorgon

God morgon!
 
Har varit uppe sen 6.30 för att släppa ut hästarna. Qultus fick gå ut nu innan vi ska åka eftersom vi åker runt 10.30 ungefär. Startar en klass idag och ev. en klass imorgon beroende på hur han känns idag. Vi ska till Eslöv som ligger 10 minuter härifrån bara, tar kanske något längre att köra med släp bakom. Det är typ en månad sen sist jag tävlade nu! Är taggad, men som vanligt inte så taggad haha. Avdankad tävlingsryttare antar jag?
 
Igår red jag ut med Sagah och Lisa, en runda runt Flyinge och Flyingeby. Underbart väder och härligt sällskap. Vi tog även några varv på galoppbanan också. Qultus blev väldigt svettig, men pälsen ryker nån gång kanske nästa helg när maskinen kommit ner.
 
Putsade alla saker igår och fixade släpet. Så nu ska jag bege mig ut och mocka och packa ut allt i transsporten och bilen. Allt går som på rutin, men måste såklart tänka mer själv nu när inte mamma hjälper mig. Inte glömma pappren och kavaj och så. Det i stallet brukar jag ha hand om ändå.
 
 

Kommentera här: