torsdag, fredag sen lördag!

Superladdad för födelsedag, eller inte! Har stalltjänst hela helgen, plus att jag är aspirant - vilket betyder att jag börjar 06.30 fredag, lördag och söndag. Men vi firade ju som sagt förra helgen och pengarna tryter nu och det är sååå låååångt kvar till nästa studiebidrag! Men humöret är på topp, samtidigt som jag känner mig lite låg. Konstigt det där med humöret.
 
Längtar verkligen hem nu - igen! Farligt att vara hemma där under nyår, man insåg hur mycket man egentligen saknade att bara vara HEMMA. Nu är det så mycket som hänt hemma, så mycket att ta ikapp och så mycket som kommer hända när jag väl är hemma!! Oj, en redigt fullspäckad helg med massor av roligheter! Samtidigt som jag vill ta det lugnt hemma med min mamma också, och min älskade hund som kämpar på med sin rehabilitering.
 
Borde egentligen inte skriva här men kände att jag behövde pausa från respiration och cirkulation och gud vet allt vi läser om just nu. Tenta på igång om hästen, ALLT om hästen. Lyssnar samtidigt på bra musik för att få lite feeling i det hela, svårt att koncentrera sig annars eftersom folket rör sig så mycket i huset.
 
Igår red jag Stakka Bo (Stolzenberg – Strong Statement xx) som verkligen inte gjorde det lätt för mig, men det var samtidigt roligt med en riktig utmaning! Han blir lätt spänd och är väldigt känslig men hur söt?!
Idag fick jag rida Umberto (Riccione - Donnerhall) och han var verkligen som en dröm att rida, man fick fin känsla och man fick jobba som ett as för att kunna sitta ner i hans svävande rörelser!
 
Dags att återgå till studierna, ha det så gott så länge, fina vänner!
 

Kommentera här: