Vad händer egentligen?

Nu rullar vi in på sista 7 dagarna kvar på Flyinge! Folk börjar droppa av en efter en eftersom de olika utbildningarna slutar olika datum, idag slutade både Unghästutbildarna och Hovslagarna så nu kommer huset bli mer och mer tomt allt eftersom dagarna går. Även stallet såklart, hästarna försvinner också en och en nu, vi har just nu bara 7 hästar i stallet!
 
Allt plugg är över också, fick precis svar om senaste tentan som vi skrev förra veckan, GODKÄND! Så nu kan man verkligen andas ut och bara njuta av de sista dagarna i skolan, 1 stalltjänst dag kvar och sen långhelg på det! Längtar lite hem men samtidigt är det tråkigt att flytta från skåne som man nu har bekantat sig med så väl.
 
Vi red lektion för Mette i måndags och han gick väldigt bra min lilla häst! Mette är otroligt duktig också på alla små detaljer i ens ridning för att det ska bli bra. Jag känner själv mina svagheter och även Qultus svagheter men njag känner även att vi går framåt, både han och jag. Även om hoppningen står lite still så går dressyren bättre! Så som sagt, hoppningen går sisådär, tävlade igår och hade två nedslag. Har ju backat till 1,10 nu för att se om det går bättre, han river inte lika mycket men är ändå olydig. Har redan bokat in mig på träning för när jag kommer hem. ÄNTLIGEN! :D
 
Får se om Qultus ska gå med på C-tränarkursen på måndag, Mette ville kanske ha med oss där, spännande!

Kommentera här: