SIHS

Denna helg är jag hemma i stockholm för att gå på SIHS med Lydia! Det ska bli så kul, och spännande med en ny arena och gå på mässan! Jag ska däremot bara inrikta mig på nya gummiband haha hur kul är det? Men mina är borta och jag måste ha nya till onsdagens hästbesiktning på skolan. Och i och med hästbesiktningen så ska Q klippas, friseras och badas! Han ser hemsk ut just nu, raggig i pälsen och hans nässelutslag har inte gått ner än, snarare blivit värre. Får prata med Nina i veckan om det inte försvinner, än så länge så ömmer han inte på dem och de sitter inte olämpligt men det ser ju tråkigt ut.
 
 
Onsdagens två ridpass har gjort mig lyrisk, han kändes så fin, både på förmiddagen och på kvällen. Vi red ju vårt "exmamensprogram" LA:4 eller ja, det vi ska rida för Lars Andersson nästa vecka, på Pay & Ride'n på kvällen med en slutprocent på 71,09%. Vi red för Ulf Wilken denna gång eftersom Marianne varit utomlands tills igår. Vet inte om han var snäll eller om Qultus charmande honom rejält men en väldigt bra procent blev det! Kan också varit för att han var avslappnad från morgonens dressyrpass för Bo Jenå, vem vet!
 
Igår hoppade vi för Daniel, bra känsla fortsättningsvis då han var lydig och lugn och tog arbetet med ro. Vi hoppade en liten bana med olika typer av galopp. Därefter gjorde jag och min klasskompis Hanna ett hästbyte, så jag upp på hennes skolhäst Enok, som jag även hade förra veckan i dressyren ena dagen då Q vilade, och hon upp på Qultus, nyttigt att se!
 
Min lilla multitalang!
 
 

Kommentarer:

1 Denise:

Wow så fina! :D

Kommentera här: