När allt bara flyter på..

Har en såndär härlig känsla i kroppen, ridningen går bra, båda "mina" hästar går fint i skolan nu.
 
Halifax och jag börjar jobba mer med varandra än mot varandra och vi hade en väldigt bra hopplektion förra veckan där turbon hakade i. Det är inte lätt för en 5åring att förstå att bommarna kan man faktiskt inte hetsspringa över utan att fokus krävs, vi stupade inte som tur var iallafall. Lektionen idag var fokus på början på framdelsvändningar och skänkelvikningar, varken Åsa eller jag trodde inte att Halifax skulle göra det bra, men åt ena hållet var han superduktig!
 
Både Pay&Ride och hopptävling har avklarats, Qultus var fin på programridningen i MsvC:1, svårt att få honom helt avslappnad men han var ändå med mig hela tiden och gjorde rätt saker på rätt ställen hela programmet igenom, kul! På onsdag är det dressyrtävling här på RS, vi ska vara med på en till MsvC:1 mest för egen tränings skull. Passande då till veckans tema på dressyren så är det enkla byten så vi får lite extra träning på det. I söndags var det även säsongens första hopptävling. Den gick av stapeln i Heby, vi hoppade endast en 1,10 klass och han var felfri! Han var ganska spänd och kunde knappt galoppera ordentligt inne på banan men löste situationen ändå. Duktig pålle!

Kommentarer:

1 Anonym:

Åhh Halifax <3

2 Anonym:

åhhh qultus <333333333333333333333

3 Anonym:

Jag har ochså ridit på halifax ❤️

4 Anonym:

Skulle gärna vilja veta om qultus<33333333333333 liv mer inte om dig..............

Kommentera här: