En kopp te och två rostingar

Hallå!
 
Sitter här framför datorn med en kopp te och två rostingar (ett uttryck för rostat bröd som vi använder här i vårt hushåll) och har precis läst igenom 3 av de 5 arbeten jag ska ha läst och kommenterat till på torsdag. Det vi håller på med just nu i skolan är vår seminariekurs som innefattar väldigt mycket eget arbete och eget tänk, man ska bli så proffsig på sitt enskilda ämne man bara kan, hujeda mig. Jag skriver om strålbenshälta och visst blir det lättare och lättare att förstå termer på engelska efter några veckors tragglande? Engelska har alltid varit min svaga, spårk generellt. Bästa sättet att träna är väl att prata, lyssna och läsa på det språk man vill lära sig.
 
Vecka 3 har dragit igång och det är vår andra skolvecka efter julledigheten. Det var väldigt skönt att vara hemma, vila upp sig, jobba, och komma bort från bubblan ett tag. Det blir ju så, man lever i en stor bubbla när man lever och andas häst på riksanläggningarna. Jag har under min stalltjänstperiod över nyår även haft hästansvar för två av skolhästarna utöver Qultus, Don Flammentanz och Toute Suite, väldigt kul att få rida lite annat! Red även Riedel en av dagarna och även en av H3's hästar, Volfram.
 
Qultus då? Jo han tyckte också att jullovet hemma var skönt, han hamnade i sin gamla hage med ponnyerna och levde rövare! Långa dagar i hage och träning för Eva, som känner oss bäst. Vi provhoppade även på hacket vilket blev en väldigt positiv överaskning då han helt plötsligt tog sig an hindren på rätt sätt. Men som förutspått som fungerade det en gång och nu när jag hoppat med hacket här för Daniel så fanns det ingen broms kvar längre men bra språng. Får spåna vidare helt enkelt!
 
 
I övrigt så rullar det ju på, skolarbete från helvete och massor att göra fram tills praktiken, bland annat examen i dressyr, hoppning, remont och undervisningsmetodik. Det kommer bli en fröjd att gå ut på praktik!
Praktiken kommer spenderas hemma, Djursholms ridskola eller Täby, det återstår att se. Ska ändå bli skönt att komma hem, ha hästen hemma, träna för Eva, gosa med hundarna och äta mammas mat!
 
Nu ropar sängen på mig, ha det bra!

Kommentera här: