Snart VFU!

Tiden springer iväg, seminariekursen är så gott som avslutad, nu inväntas endast ett godkännande från vår examintor i kursen, Dr. Karin Morgan. Tänk att årskurs 2 kunde gå så snabbt? Mycket handlar nog om att vi går ut på VFU från vecka 14 och 8 veckor framåt. Sen avslutas året med två veckor på RS för lite kvarstående examinationer och redovisningar av VFU:n.
 
Hoppexamen är gjord och godkänd. Qultus var superduktig och jag hade en bra känsla, skönt eftersom vi haft våra toppar och dalar under året som gått. Men det är också något som Daniel är medveten om. Eftersom man i tvåan ska byta häst om man gör en godkänd runda för att få ett högre betyg så red jag King of Dutchmen som andrahäst och jag säger bara - WOW. Vilken härligt ridbar stor häst. Lotsade runt mig fint på banan utan några komplikationer alls! Helt fantastiskt! Nu vet vi inte vad betyget slutade på utan vi får bara omdömet av Jens på ett papper i handen.
 
 
Min remont, Halifax är tyvärr halt så det har inte blivit så mycket ridning på honom senaste veckorna, bara en massa pyssel, godis och mys. Det betyder också att min remontexamen som skulle varit idag utgick och den kommer göras på måndag istället - på en av de andra remonterna. Väldigt tråkigt då Halifax utvecklats en del och det hade varit kul att visa upp för stallmästaren Jens. Vi har iallafall kollat på de andras remontexamen idag och sett både avsittning och en Gurra som hoppade hus över sin egna skugga. De är bra spännande de här unghästarna!
 
Qultus är denna vecka (måndag, tisdag och onsdag) utlånad som hopphäst till denna veckas hoppgrupp då hästantalet minskat ytterligare. Så ingen dressyr för oss denna vecka, däremot har Marianne klämt in oss på treornas programträning på torsdag så hon får se honom en gång denna vecka iallafall! Nästa vecka väntar dressyrexamen nämligen med både hästbyte och programridning för Lars Andersson.

Kommentera här: