Dessa mörkbruna hästar med stjärn!

Söndag idag, detta innebär att vecka 47 är nära! 
 
Vecka 47 innebär både att Flyinge Indoor entrar scenen och låter oss elever har lite studiefritt i en veckas tid för att kunna ta del av tävlingarna samt vara funktionärer för att medverka i tävlingen på en ännu närmre nivå. Tävlingarna startar redan på tisdag och håller på till söndagen och det är blandat stora och små klasser, stora hästar och ponnyer. Tisdagens program börjar med att vi elever inleder tävlingarna med en Students Competitions klass! Jag och Zinzano är med och det ska bli så himla roligt men det är samtidigt lite sorgligt då det är det sista passet jag har med honom, onsdagen blir vilodag för alla hästar som tävlat och på torsdagen infaller blockbytet och jag får en ny hopphäst och min trogna fantastiska springare kommer övergå till en annan i min klass, kommer nog bli lite mys honom i boxen emellanåt ändå.
 
I och med blockbytet så tänkte jag presentera mina hopphästar! Har redan denna vecka smygit mig in på hoppblocket då jag egentligen ska ha denna goding, 
 
Detta är alltså min tänkta hopphäst, Rivage W (f. 05 e. Quite Easy - Cortus), ytterligare en mörkbrun häst med stjärn till samlingen av skolhästar! Mörkbruna hästar med stjärn verkar vara ett vinnande koncept så varför bryta trenden allt för mycket? Dock är denna mörkbruna herre två storlekar större än både Tristan och Zinzano. Rivage, är även uppfödd av min roomies moster uppe i Stockholm på Wängsiöberg. Och ja Quite Easy hästar har ju fungerat förr så varför inte nu? Som bilden utvisar så är han under igångsättning för tillfället och därför lite lurvig i pälsen. Så tills han är igång fullt ut igen så bryter jag trenden lite och ska kompanjera med detta lilla fuxsto,
Detta är då hästen som bryter trenden både genom kön, färg och tecken ;) Caramel (f. 04 e. Tornesch - Caracas) har faktiskt ryttaren som nu ska ta över Zinzano haft så vi byter med varandra vilket också gör att vi kommer kunna hjälpa varandra om någon av oss är sjuk eller ska bort, väldigt smart! Vet även att hon kommer behöva hjälp med Zinzano titt som tätt eftersom hon har så mycket med sitt examenarbete just nu och det tackar jag ju inte nej till. Caramel har tävlat upp till 1,30m med placering och även om jag och ston inte riktigt fungerat bra ihop hitills så ska jag göra det bästa jag kan för att få detta att fungera! 
 
Liten uppdate om kommande hästar! 
 

Kommentera här: