Sommaren slut?

God dag!

Oj vad många skriver om att sommaren är över bara för att vi går in i andra veckan av augusti. Blir alldeles mörkrädd om vad folk hetsar sig fram i tiden. Även augusti är en sommarmånad. Även september brukar vara ganska så fin, sen är det höst på riktigt, även om vardagen börjat igen för många så betyder det väl inte att sommaren är slut? Jag har ju jobbar nästan hela sommaren, hela juli utan en enda ledig dag. Men jag försöker njuta av den sol det bjuds på och när jag har en stund över försöker jag skriva lite här.

Jag tänker på alla som börjar något nytt nu till hösten, de som börjar nya jobb, ny utbildning och strävar efter nya mål. Good for you! Gör det ni brinner för. Gör resan värd det.

Jag ser fram emot september även om augusti har en stund kvar. I september får jag besök av mamma och kanske även Annika samtidigt. Har nedräkning på i telefonen. Har även sagt till mamma att ha med tacokrydda och svenskt godis. Har man en jobbig fas i livet måste man ha saker att se fram emot tror jag. Ha en vän eller två som man kan prata med om allt och diskutera framtid och visioner med. Jag är tacksam för mina vänner som jag har som backup när mitt huvud gått på högvarv senaste veckorna. Mycket intryck och mycket tankar!

Ernst säger bra saker i sitt sommarprogram. Klok som en bok. Saknar Nattis och ponnyerna hemma och jag saknar Flyinge, världens bästa klass, bästa vänner och Zinzano.

Kommentera här: