Min söndagskväll igår

Ledighetens dag börjar lida mot sitt slut. Men jag känner verkligen ingen ångest för det eftersom jag trivs så bra med vardagen här. Dagarna går i ett och tiden springer förbi! Det är knappt så man hinner reagera och tänka mellan timmar från kudden på morgonen till kudden på kvällen. Vips så var dagen över och man laddar för en ny dag. 
 
Igår var det ju alla hjärtans dag och jag firade den först med en väldigt lugn dag i stallet för att sedan göra värsta brakmiddagen, alltså tacos, med Linn och My! Vi blandade vår egna tacokrydda och lyckades få till en alldeles perfekt men smak och hetta! Det är så skönt att de är så enkla att umgås med och trots att jag bara känt dem i några veckor känns det som vi känt varann ännu längre än så! Härligt!
 
 
Till tacosen kollade vi på en film och bara tog det lugnt, som efterrätt serverades det en chokladkaka! Helt okej söndagkväll, bäst att hålla på tacos-traditionen även om man är i ett annat land, hemma har vi ju en tendens att äta tacos på söndagar. 
 
Nu när jag sitter här och skriver lite blogginlägg så är det perfekt med en kopp varm choklad, som också finns här i stallet, kostar endast 60 stotinki (typ sisådär 4 svenska kronor). Så jag tog mig en kopp ny på kvällskvisten, supergott! 
 
 

Kommentera här: