Jag har nått att berätta...

Nu är det dags att göra dessa nyheter lite officiella. Har haft lite planer på gång sen ett tag tillbaka men valt att hålla på dem för allmänheten tills allt var spikat, klart och pappren skrivna. 
 
Det är dags att komma på vad man ska gör med livet - efter utbildningen
 
Jag hade som plan att flytta hem, jobba på ridskolan och tjäna ihop mina 400 timmar till diplomeringen för Svensk Ridlärare level II, ta hem Qultus för träning ett år till för att sälja och köpa ny unghäst. Och ni vet allt sånt där, börja betala av studielånet, bilen, skaffa lägenhet m.m. men nu är det är så att mina planer har ändrats helt då jag fick ett jobberbjudande under min praktiktid. 
 
1 juli börjar jag mitt nya jobb som hemmaryttare vid Stable Bonev hos Ivo och Amanda. Jag har alltid tänkt mig ett hästjobb utomlands i framtiden men inte varit riktigt mogen för det i mitt huvud men efter att ha spenderat ett flertal veckor hos Ivo och Amanda så växte tanken i mitt huvud att det är ju smidigast att ta ett sånt jobb nu, direkt efter utbildningen innan man binder upp sig vid för mycket hemma. Så i slutet på juni går flytten ner till Bulgarien för att fortsätta utvecklas i min ridning och knyta nya kontakter som jag kan ha användning för i framtiden. För slutmålet är att driva ett tävlingsstall med utbildning och inridning, sen om jag hamnar där i slutändan är en helt annan femma. Men man måste ha ett mål att arbeta efter hela tiden, små som stora!  
 

Kommentera här: