Livet som Hippolog

Hej! 
 
Var ett tag sen sist, mycket har hänt och många minnen skördats. Två veckor har gått sen jag tog min examen i Hippologi och jag är härmed Hippolog och inte längre Hippologstudent. Hur sjukt det nu kan låta? 3 år av kämpande, 3 år av slit, 3 år av många fantastiska minnen har passerat i rasande fart och jag skulle varje dag vilja göra om samma resa igen! Funderade starkt på att söka in igen nu för att kunna göra om det! Har ni inte sökt? SÖK! Anmälan är öppen igen för sen ansökan. 
 
Iallafall, är norrortsbo för några veckor till innan livet ska vidare till annat land. Det kommer bli lärorikt, kul och lite blandade känslor för jag trivs hemma, jag kommer sakna Sverige men jag kommer inte sakna Stockholm och stockholmsfolket. Jag vill andas och leva häst, punkt slut. Det gör man inte i en storstad. Sommaren kommer spenderas på resande fot hit och dit i Europa, första stoppet är i Wien, Österrike på tävlingarna där. Lite längtar jag men samtidigt har jag lite panik över det hela. Som sagt så är det väldigt blandade känslor kring det hela men jag tror det kommer bli väldigt bra i slutändan. 
 
Annars då? Jag och Lydia tog en riktig semestervecka här efter examen, vi drog till Kroatien i en vecka och solade, badade och åt väldigt mycket god mat. Välbehövligt. Jag rider min gamla gymnasiekompis 6 åring lite nu när jag är hemma och ska tävla dressyr innan jag åker. Idag fick han hoppa och det var väldigt skoj tyckte både häst och ryttare! På onsdag ska jag även hälsa på Qultus!
 
Hörs igen snart! 
 
Saknar denna fina häst, Zinzano.

Kommentera här: