Sista natten

Hej och hå, 9 veckor gick så snabbt! Men ändå så känns det som om jag varit här i en evighet, så knasigt. Men imorgon vid 18 går flyget hem till Sverige igen, väskan är packad och klar och här sitter jag nu med en kopp te som förhoppningsvis ska stilla mina flygnerver så jag kan sova inatt. 
 
Idag är det också Amandas födelsedag, tänk att man kan lära känna en person så bra på ändå så "kort" tid. Vänligare människa får man leta efter. Hoppas verkligen att din dag varit fin trots foglossning! 
 
Eftersom det var min sista praktikdag idag så fick jag ha önskedag över de hästar som skulle ridas, valde såklart några ur Ivos team som Evan, Stina, Bobby och såklart superstjärnan Quentin. Känner verkligen hur jag själv utvecklat min ridning på dessa hästar, för jag minns första gången jag red Evan och verkligen inte hade koll på något av hennes fyra ben som var överallt. Nu är dem överallt men med kontroll! Och Quentin, jag trodde jag skulle ramla av redan i traven för han rör på sig så mycket, galoppen fanns det ingen susning att sitta ner i för den är så stor, lätt sits hela tiden. Nu har jag ändå lyckats rida honom lite och kunna slappna av även på honom och kan då även sitta ner i galoppen utan att studsa av haha. 
 
Jag insåg att jag knappt hade några bilder på när jag sitter till häst härifrån, endast öronbilder och de på mig och Firecracker, som förövrigt sköter sig exemplariskt hos Yiannis, de är just nu i Italien och tävlar! Så jag bad My knäppa några idag, stillaståendes på två av favoriterna som finns här.
 
 
Nu ska jag dricka mitt te, läsa lite för att koppla av och sen sova! Hörs när jag är i Sverige igen. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Välkommen hem till Sverige igen 😊 Kram från moster

2 Anonym:

Välkommen hem till Sverige igen 😊 Kram från moster

Kommentera här: