Torsdag redan?

Oj vad hände med veckan?
 
Redan torsdag, men jag jobbar ju som vanligt till söndag så halva veckan har gått för mig. Men när dagarna och jobbet innefattar ridning nästan hela arbetsdagen så kan man verkligen inte klaga. Idag har jag ridit 6 stycken då jag fick en av Ivos hästar då han inte riktigt hade tid för alla som behövde ridas idag. Så idag bestod dagens skörd hästar av: Celsius (som galopperar nu!), Firecracker, Cilien, Hermione, Djamila och Tadeus. Djamila fick även hoppa lite och jag har ju verkligen haft problem med hennes galopp i hoppningen, ingen känsla alls för hur långa språng hon tar men idag kändes det som att det släppte och jag kunde slappna av och bara rida "som vanligt". Väldigt skönt! Vet inte varför jag känts som press gällande hoppningen här, hela sista terminen i skolan var ju klockren och jag kände att jag utvecklades massor med mina fantastiska skolhästar. Så varför jag kände mig så dålig när jag kom hit vet jag inte, perfekt självförtroende haha. Hermione fick också jobba över lite bommar men var mest som ett popcorn överallt! Hennes viktuppgång och energi ökar i samma takt - snabbt!
 
Som sagt då, torsdag redan och alltså fredag imorgon. Även om jag jobbar så är fredagarna ändå mysigaste dagen på veckan tycker jag. Man får unna sig nått gott, kolla på idol som drar igång med sina fredagsfinaler imorgon och mysa med tända ljus. Snart får jag hit min sladd till datorn också så jag kan koppla den till TVn så jag slipper kolla på datornskärmen hela tiden. Men som jag nämnde, fredagar är heliga för mig och varför? Jo fredagar har alltid inneburit kortare dag i skolan när jag gick gymnasiet, nästan ledig dag när man gick sista året på hippologen och dessförinnan även hoppträningens dag! Min tränare och chef på ridskolan hemma, Eva, har alltid fredagshoppning både för ridskolans elever och privat därefter. Så mitt fredagsmys har i väldigt många år bestått av sena kvällar på hästryggen oavsett väder. Vi har alltid varit hemma för att kunna avnjuta en kopp te och en macka lagom till 22 på kvällen och därefter somnat på soffan. Standard. Därför gillar jag fredagar lite extra. Och jag saknar Evas hoppträningar väldigt! Redan när jag hoppade Bullen som är min ponny på 34 år hoppade jag för Eva på fredagar. Det är väldigt många år sen. Sen har det varit ett uppehåll nu under min studietid och nu befinner jag mig i Bulgarien och är faktiskt inte storhästägare längre. 
Vilken dag i veckan är er favorit och varför? 
 
 Fredagarna i skåne innebar antingen träning för Olof eller uteritt, fredagsmys på hög nivå!

Kommentera här: