Hemfärd

Och så är faktiskt sista dagen här! Sista dagen i Österrike där jag spenderat nästan hela juli och augusti med en vecka i Slovakien. Inatt bär det av med 8 hästar hem till Bulgarien och det ska bli så skönt att packa upp och komma iordning. Man kan ju inte riktigt leva ett normalt liv i en lastbil med mat och så. Har blivit en del onyttigt och enformigt så jag ser fram emot att kunna laga riktig mat! Har ju faktiskt receptboken med alla goda recept från citygross matkasse med mig.

Så 8 hästar har jag med mig och den sista hästen åker till Rumänien på Balkanmästerskapen, alltså Dendence.

Tävlingsveckorna här nu har inte gett så mycket, lite otur och lite otajming har inte gett så himla roliga resultat. Sista dagen idag och då går troligtvis Amazing.

Så vad som händer nu återstår att se, Ivo ska till Sverige efter Balkanmästerskapen och hålla någon form av clinic samt ha lite träningar under en helg. Sen kommer förhoppningvis livet igång på riktigt med lite ridning! Det kliar i kroppen efter att få trimma hästar nu. Inte trimmat en häst ordentligt sen jag red Ellens Cicero sist hemma i Sverige.

Och sen kommer ju även mamma till Bulgarien, helgen då Ivo är i Sverige. Eftersom hästarna ändå tar det lugnt efter alla tävlingar så passade det bäst så man kan få mycket tid tillsammans. Vi har planerat in tacos såklart! Och ett och annat restaurangbesök kanske.

Vi hörs när jag är på plats i Bulgarien igen!

Kommentera här: