Levnadstecken

Hej kära blogg..
 
..och de arma följare som klickar sig in här fast det ekat tomt ett bra tag! Varför är det så tyst här då kan man fråga sig? Känner att motivationen till att dela med mig av livet är lite låg och dagarna innehåller mestadels detsamma - även om dagarna är roliga, långa och fulla av arbete. För tillfället har jag åtta hästar på min lista, även om alla inte är fullt igång så tar det sin lilla tid. 
 
Sen vi hördes senast så har tävlingssäsongen dragit igång, jag har då inte tävlat sen oktober och då en tävling i Bulgarien som jag helst vill glömma! Innan dess så tävlade jag senast i maj förra året med mina skolhästar på Flyinge. 
 
 
Säsongens första tävling var i Eslöv och dit åkte Cicero och Charlotte! Cicero som jag har på utbildning och försäljning åt en god vän hade inte tävlat på över 2 år men gjorde en superbra felfri start i 1,00m! Han har fantastiskt språng i sig men har varit lite feg. 
 
 
Och Charlotte gjorde en felfri runda i 1,10m första dagen och en felfri runda i 1,15m andra dagen med en fjärdeplacering! 
 
 
Helgen efter det var det dags att svira om till dressyrutrustning och rida en MsvC:1 på Ricochet! Vi satte ett första kval till MsvB trots en spänd runda, väldigt nöjd med honom också! Vi red även en Pay&Ride hemma veckan efter och kunde göra lite bättre ifrån oss då! 
 
Till helgen vankas tävling här hemma på Flyinges gräsbana med Charlotte! 
Vi hörs!

Kommentera här: