Presentation av hästar

Block 4 har börjat, sista perioden av den bästa utbildningen som finns. Med blandade känslor går man in i detta block, med en känsla av att detta block kommer vara det roligaste man gör under sin treåriga utbildning men också en känsla av att allt det där trygga snart tar slut. Tryggheten i skolan, klassen och hästarna. Men efter väntar nya utmaningar, nya lärdomar och ny kunskap. 
 
I och med nytt block så fick vi våra hästar för denna period i tisdags. Måndag var ju röd dag men vi hade stalltjänst ändå, hästarna vill ha det mockat och få mat trots att det var annandag påsk! 
 
Så får ett kort visa er mina två herrar jag ska få hänga med denna period för kommer här en bild, den till vänster är inte alls så okänd för min och er del kanske. 
 
Nämligen darrnäsa, gullefjunet, fluffy, chingchong och ja allt vad han nu kallas, Zinzano! Vart så glad över att jag fick tillbaka den bästa och roligaste hästen jag ridit under mina tre år på utbildningen. Även om han är 8 i år så går han med som "ung" häst nu igen, vi fick lite blandade hästar några äldre unghästar och några yngre unghästar men jag hade ju önskat Zinzano och klagar definitivt inte på att han är äldre än de andra, han är ju så gullig! 
 
Zinzano är ju egentligen dressyrstammad med älskar att hoppa och att springa fint känns mest onödigt tycker han. Danzas - Regazzoni är stammen och han är alltså för 2008. Tävlad lite mer nu under vår praktiktid av ena beridareleven som är så duktig! Och det ska bli kul och se vad denna vårtermin ger oss. 
 
Den till höger då, lite mer okänd för er läsare men mer välkänd för mig som hippologstudent. Han heter nämligen Windjammer och han gästspelade lite hos oss när vi gick i ettan. STOR häst med väldigt hög ridbarhet, superkänslig och lite försiktig av sig. Ponny i jätteformat så att säga. Windy som han kallas är för 2005 och är efter Cardento - Steve's Friend xx, så lite fullblod i denna. Har ju sett han en del men aldrig suttit på honom och jag gillar honom redan efter bara denna vecka! 
 
Så två mörkbruna med lite vitt i pannan, för ovanlighetens skull ska följa mig åt denna period. Kommer bli en rolig vårtermin!

Kommentera här: