Tävlingsplanering

Äntligen drar det igång tävlingar igen! Är supertaggad på att få tävla eftersom det var lite dåligt på den fronten nu sen jag lämnade ifrån mig Qultus. Vi ska iallafall tävla en del tävlingar med våra skolhästar och skulle nu även göra en planering för de klasser vi vill rida på hemma tävlingarna som går av stapeln i maj!
 
Jag har ju två helt fantastiska skolhästar som är väldigt olika till utseendet och sättet att vara. Men de ändå ganska lika på just en punkt, deras känslighet. Men de uttrycker den såklart på olika sätt. Zinzano blir väldigt frustrerad och arg (med en extrem darrnäsa) när man försöker jobba igenom den för tillfället svåra vänstersidan. Han kan även bli sån att han stannar och studsar. Windy däremot som är så försynt av sig och knappt gör en fluga förnär dansasr för minsta lilla tryck med skänkeln och blir han stressad (för han kan nog inte bli arg) så krullar han ihop sig och försöker bli så liten som möjligt. 
 
Två helt olika individer. Två helt fantastiska individer. Som jag även ska få tävla! Zinzano och jag gjorde ju vår debut i höstas redan så ska bli kul att få chansen igen. Men då, tävlingsplanering, båda mina hästar kan egentligen, åldermässigt, tävla samma klasser vilket också gör det ännu mer skoj. Hoppas på att kunna göra riktigt bra rundor i 1,10 och 1,20 med båda under våren och kanske kunna nosa lite på 1,30 till slutet av terminen med Windy. 
 
Åh så kul! 
 
 
 

 
 

Kommentera här: