När planerna ändras..

Mitt förra inlägg avslutades ju med att jag skrev att jag skulle ut och rida på superstjärnan Quentin. Men lika snabbt som den planen kom upp så ändrades den på nytt för att sedan ändras igen och igen. Det började med att Ivo kom hem tidigare än planerat och ville rida själv så jag började göra i ordning hans hästar tills jag insåg att både hans sadlar och betten till de hästar han skulle rida var i sadelskåpet i transporten som var på väg tillbaka från Sofia. Planen ändrades då till att han skulle longera lite snabbt istället bara, för att checka hur de såg ut i kropparna. Som sedan ändrades till att jag stod där på longeringsvolten och longerade och checkade hästarna för Ivo fick andra saker för sig. Men, det är ju lite så denna bransch fungerar också, man får hänga med i svängarna och inte vara rädd för förändring. För det kan dyka upp både viktiga personer på anläggningen från ingenstans eller ett samtal från en kund som Ivo måste ta eftersom detta är hans och Amandas levebröd - hästarna.
 
Så dagen blev lugn på ridfronten, lite skönt tyckte kroppen men huvudet höll inte med såklart! Så istället blev det ridning av två och longering av två. Quentin är verkligen en superstjärna och han vet om det väldigt väl för tillfället! Vårkänslor i luften och lite kaxig har han nog allt blivit när man ska hålla på med honom. Aboslut inte dum utan bara lite småbufflig och stökig. Denna tid passerar också! 
 
Imorgon kommer update om en annan superstjärna som anslutit sig till stallet!
 
Han är ju bra gullig trots allt! Lilla Quentin.

Kommentera här: