Oviss framtid

Något som jag verkligen kan få hybris av är att inte ha framtiden klar för mig, att inte veta vad som kommer hända och ske, vart jag kommer jobba, hur mycket jag kommer jobba och med vad. Att ha studerat i tre extra år nu efter gymnasiet har varit både på gott och ont, jag har alltid vetat att mina lånepengar kommer in varje månad så fort terminen börjat igen. Det enda jag behövt oroa mig för under senaste åren är hur jag ska lösa sommaren med jobb och ha råd med häst och träningar m.m.
 
Nu om några veckor (egentligen väldigt många veckor) så är min studietid över och det är på ett sätt skönt och på ett sätt väldigt jobbigt för nu måste man ta en massa beslut om framtiden och jag vill helst ta dem nu och ha planen färdig tills jag slutar där i början på juni. Hur ska man tänka? Hur ska man planera? Vart ska jag jobba? Hur ska jag ha råd? Vad vill jag göra?! Dessa tankar flyger genom mitt huvud nu och har gjort i några veckor för att vårterminen på mitt sista år på hippologen har ju faktiskt börjat. Och vad händer sen? 
 
 
Det är ta-mig-tusan inte enkelt att vara så superorganiserad och kontrollfixerad i sånna här tillfällen för helst av allt skulle jag vilja ha en säkrad framtid i ytterligare 3 år nu för att kunna vara lugn. Jag vet att jag vill rida, utvecklas, tävla och tjäna pengar så jag har råd med allt det roliga som att då träna och tävla. Jag vill egentligen ha en till häst utöver Qultus en period för att få ut lite mer av det hela. Det är så mycket man vill hela tiden och hjärnan går verkligen på högvarv för att hitta en lösning på alla livets problem - känns det som. Det är tur att jag har min mamma att bolla alla tankar med och att ha någon som alltid säger att "det löser sig". 

Kommentarer:

1 Evelina Sjöstrand:

Jag vill jättegärna komma in på hippologen i höst, men jag är också osäker på vad jag vill jobba med sen! Har du något tips på vad man ska tänka på inför antagningsproven? :) Hade varit roligt att få höra en hippologs tankar kring det.

Svar: Tack för att du läser Evelina! Kan absolut skriva ett inlägg om antsgningsprovet som är på Strömsholm i år! ☺ lycka till!
Isabelle Lexing

Kommentera här: