Tid

Hej! 
 
Några dagar sen jag uppdaterade sist, klockan närmar sig 22.30 här och det börjar bli dags att sova egentligen. Har lite halvlugna dagar här nu innan Ivo är tillbaka, dock har jag 8 hästar denna gång och inte 4 som i helgen som var. Har hunnit tvätta allt och påbörjat klippning av hästarna inför kommande tävlingsvecka, på onsdag bär det av mot Slovakien och Samorin och jag hoppas verkligen att jag inte står där själv då men Ivo löser det nog på nått sätt, han hade lite planer för det iallafall. 
 
Negativt med att vara själv med 8 hästar, jag hinner inte riktigt ge all kärlek till alla varje dag, skulle verkligen vilja hinna med det utan de får typ varannan dag-dos av kärlek haha. Nu låter det som att jag bara ser över dem varannan dag men så är ju verkligen inte fallet, de borstas, går på skritten, får mat och mockat och motioneras som planerat men det där lilla extra man vill hinna med, ja det hinns helt enkelt inte med. 
 
Positivt är att tiden går snabbt och det finns saker att göra hela tiden, man får hålla en plan igång för att vara så effektiv som möjligt. Samt att tankarna vandrar inte iväg allt för mycket, det är fokus på här och nu. Vilket känns extra bra just nu och det har gett mig tid att smälta de hemska nyheterna jag nåddes av i måndags. En bekants bortgång kändes alldeles för nära, alldeles för verkligt och det kändes som huvudet kollapsade.
 
Har haft lite tid att processa det hela och man kan ju aldrig säga att tiden läker såren - man lär sig leva med det. Jag kan fortfarande inte förstå hur snabbt en liv kan ryckas ifrån en och tänker då hela tiden att man ska ta vara på varje dag. Göra det man verkligen vill och inte vara rädd för att säga som man tycker. Helst av allt i detta virrvarr hade jag velat vara hemma, krama mina nära och kära och ta vara på tiden hemma. Var ju faktiskt bara hemma 3 veckor efter examen eftersom jag spenderade en vecka på semester utomlands och ja det känns nu. Har ju bott hemifrån, en bra bit ifrån familj och vänner i 3 års tid och en hemlängtan utan dess like finns inom mig hela tiden. Samtidigt som jag vill vara här, suga in kunskap och visa mig själv från mitt yttersta. Men så känns allt bara som ett rent kaos för huvudet just nu men det är bara att bita i äpplet och göra sitt jobb för hästarna behöver en varje morgon, varje kväll och flera gånger därtill under dygnet.
 
 

Kommentera här: