Qultus

Hej!
 
Har ju varit ganska så dålig med att uppdatera på bloggen senaste perioden. Ville ta vara på all tid jag hade på Flyinge med mina klasskompisar, ex-jobb, hästar och härligt väder. Tiden går alldeles för snabbt ibland och det känns som igår som vi flyttade tillbaka ner till Flyinge igen för vårt sista år på hippologen. 
 
I samma veva som mina sista veckor på Flyinge så hade jag ett litet projekt "sälja häst" hemma. Nämligen Qultus. Emelie som har haft Qultus under mitt år på Flyinge var min första tanken som köpare och jag vet att hon gärna ville köpa honom. Nu blev det inte så iallafall eftersom Emelies egna häst Oscar (som förövrigt ska vara med i Stjärnornas Hoppning på SIHS) utvecklats och blivit riktigt fin så hon hade ett svårt val, antingen Qultus eller Oscar. Däremot visste Emelie om andra som letade häst och vips så hade en varit ute och provridit! Hon föll direkt för Qultus personlighet och utstrålning och en till provridning planerades in och därefter även veterinärbesiktning. Och ja, nu bor han hos henne inte så långt från oss här hemma. 4 år fick jag ihop med honom, Emelie hade ju honom det femte året vi ägde honom, och han var verkligen den perfekta första unghästen. 
 
Tackar för tiden med dig Qultus och önskar nya ägaren fortsatt lycka till! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Nat:

Hej!

Jag tänkte höra med dig om du vet hur arbetsmarknaden ser ut för nyutexaminerade hippologer- är det lätt att få jobb direkt eller måste man vara praktikant först trots utbildning?

Mvh

Svar: hej! fått den här frågan tidigare! kommer svara i ett inlägg på den 😊
Isabelle Lexing

Kommentera här: