-2+3=+1

Vilken ekvation va? 
 
Under så ser vår livstil ut här i stallet, för när man ska minska ner på antalet hästar så blir det lätt att det tillkommer fler än det försvinner hästar. Inför kommande tävlingssäsong är det dags att dra ner på hästantalet i stallet här och Ivo ska då sälja av en del hästar. Visst har han lyckats bli av med några men problemet som kvarstår är att det alltid dyker upp fler än vad som faller bort! Haha så nu står vi här med lite rullians på hästarna men hästantalet har ökat med en häst. Tur att vi är så många som arbetar att det med lätthet hade kunnat vara 5 hästar till utan problem. Denna ekvation är ungefär som vårt djurantal hemma fungerar också. Det tillkommer alltid fler än tänkt! Jag minns för så många år sen när vi skulle köpa en ny katt och men fick med oss två. Inte så lätt alla gånger. 
 
Annars då? 3 veckor kvar på min praktik idag, 6 veckor har jag alltså spenderat i Bulgarien! Helt sjukt. Känner mig som en självgående maskin just nu där allt går av bara farten, mocka, halma, fixa hästar, rida hästar, fodra, äta, diverse sysslor, putsa, fixa hinder etc. etc. Har haft det lite lugnare på ridfronten nu i några dagar med bara några få hästar på min lista, ganska skönt eftersom kroppen varit ganska mörbultad efter min flygtur från kanalbåten Caprice. Känns som jag kört värsta träningspasset med överkroppen på gymet med träningsvärk i varenda liten muskel från höften och upp. Avramlingstårta bjuds det på, på tisdag, fick leta mig fram på Kaufland efter alla ingrendienser som behövdes. 
 
 

Kommentera här: