Tävlingsdag!

Hej och hallå!

Mycket saker som händer i vardagen just nu vilket medför bortfall av bloggen. Sista rycket av studier och tiden på hippologprogrammet är här. Man vill liksom njuta av tiden och spendera så mycket fritid med klassen som möjligt. Vi gör en del spontana saker för att ta vara på allt nu och speciellt när vädret varit helt underbart.

Vi har även tävlat lite, det var hemmatävling en tisdagkväll där jag hoppade 110 på Zinzano och 110 och 120 på Windy. Fick med oss en rosett från 120-klassen! Igår lastade vi även in fyra hästar och åkte.till Trolleholm för tävling. 

 
Fick på riktigt användning av mitt BE-kort då eftersom jag var chaufför. Vi hade med oss de äldre unghästarna som kan hoppa 110 och vi hade ett trevligt resultat med 3/4 felfria ritter! Zinzano var toppen och vi hade en superrunda! Som jag kommer sakna denna lilla häst ❤


På tisdag är det dags igen, hemmatävling på Flyinges gräsbana. Windy går 120 och Zinzano 110 och kanske en debut i 120. Och sen nästa helg är det Trelleborgs tur att ha tävlingar så då får Windy åka med dit också och Zinzano sparas lite på, skolmästerskapen hägrar!

På tisdag fyller även mamma år och på onsdag gör jag en dagsvisit hemmavid. Planet går 07.00 på morgonen! 

Kommentera här: