Nygammal destination

Hej!

Bloggen förblir lite tom såhär men dagarna har så mycket att erbjuda så det glöms av lite att skriva här. Senare nytt är att Djamila har blivit såld och lämnat stallet, 3åringen har tagit sina första språng med ryttare på ryggen och var så duktig, Ivo är i Österrike på tävling, unghästar har även blivit klippta och även det var väldigt okomplicerat. Och hovslagaren i stallet har köpt ny häst, extremt stor 3åring e. Diarado's boy! Jag lovar att den är 1,80 i manken.

En annan sak som också har hänt är att jag sagt upp mig härifrån. Och nu kan många spekulationer uppkomma såklart men jag har nämligen fått ett jobberbjudande jag inte kan tacka nej till! Så oavsett om jag trivs väldigt bra här och känner att jag utvecklats väldigt genom att rida så många olika hästar så var detta jobb lite utav en dröm. Den 19e december går flyget hem. 2 dagar spenderas i Skåne med Lydia och sedan blir det jul hemma i Stockholm. Känns väldigt tråkigt att lämna teamet här och framförallt Amanda som ändå blivit en så god vän till mig. Vi kommer däremot fortsätta lite smått med vår salusida jag och Amanda för att få lite rullians på hästarna här.

Vart ska jag då börja jobba?
Det är en nygammal destination för mig. En av de bästa platserna på jorden enligt mig med en av de bästa personerna som arbetskamrat.

FLYINGE är platsen som äger mitt hjärta och Lydia är min fantastiska vän och blivande kollega. Jag fick nämligen ett telefonsamtal för några veckor sen nu från Ann-Catrin Carlsson där hon frågade om jag ville bli stipendiat från mitten på januari. Eftersom jag som aldrig sökte till den lediga platsen som Lydia fick i höstas kände jag mig överväldigad över frågan från henne men behövde såklart lite betänketid. Och som sagt flyinge är min nygamla destination. Jag ska bli stipendiat! Och då kan jag även pussa på den finaste hästen på planeten varje dag.

Kommentarer:

1 Lydis:

AAAAAAAAAHH <3

Svar: 😃❤
Isabelle Lexing

2 Solveig:

Grattis!!! Det har märkts att du har längtat tillbaka till Flyinge. Blir nog jättebra, vi ses i jul :-).

Svar: Tack så mycket Solveig! Ses vid jul 😊
Isabelle Lexing

3 Anonym:

Vad innebär ett stipendiat? Vad kommer du få göra?

Kommentera här: