Halvdag jobb - halvdag ledig

Godkväll!
 
Hur är läget med er? Jag är väldigt trött, förstår inte riktigt varför eftersom jag sover väldigt bra och väldigt mycket haha. Men jag är trött väldigt tidigt på kvällarna och ibland redan från lunch och framåt. Det är faktiskt lite jobbigt när man vill ha mer energi än vad man har. Tips för det? 
 
Helgen har varit ganska så skön här, det har ju varit tävlingar i Jitnica i helgen vilket betydde att jag hade 8 hästar för mig själv att motionera under helgen här hemma. Dels mina och sen några av Ivos. Så dagarna har bestått av ridning från start till slut ungefär med lite lunch och frukost därimellan. Tar ju lite längre tid när man ska göra iordning hästarna för ridpasset och efteråt också men samtidigt är det skönt att få göra det också och på ett annat sätt kunna se över hästarna, pyssla lite extra och mysa lite också. Det är ju alltid lite småpill med hästar på olika sätt, någon som har nått lite sår, någon som har lite torra karleder som ska tas om hand, någon som behöver friseras, ja ni vet, sånt som man inte hinner riktigt i vanliga fall. Hann i helgen både klippa och frisera Celsius som såg ut som en lurvig nallebjörn men blev förvandlad till sporthäst igen. Samt att frisera Tadeus som hade man ner till hovarna ungefär. Jag gillar ju att pyssla och så med hästarna men inte om jag ska behöva känna mig stressad för att hinna med det, då blir allt bara slarvigt gjort och det är inte jag. 
 
Idag jobbade jag på i världens ilfart på morgonen eftersom jag fått tillåtelse att komma och kolla på tävlingarna om jag motionerat de viktigaste hästarna så sagt och gjort och klockan 11 styrde jag bilen till stan för att möta Amanda och samåka till tävlingsplatsen!
 
 
Imorgon är det måndag och den lediga dagen bjuder på ett besök till frisören. Kanske ett besök till någon skomakare för att lästa ut ett par stövlar jag fått samt någon fika någonstans. Vi får se helt enkelt, dagen ska iallafall spenderas med Amanda! Så mysigt! Och på tisdag är det nya tag igen med ridning. Eventuellt väntar tävling till helgen också för mig och Djamila, sjukt kul men nervöst! Vi lekte över lite bommar i ridhuset igår för att få en bättre känsla för hennes galopp, gick väldigt bra! Hon är en väldigt rolig häst att rida på trots sin enorma kropp! 
 
 

Kommentera här: