Ny häst - Poseidon

Hej och god kväll!

Känner att det blir oftast kvällsinlägg här på bloggen men dagarna swishar fort förbi och på frukosten hinner man inte skriva något vettigt dels för att hjärnan inte är i det tänket då och man är lite trött och på lunchen äter man i all hast och sen jobbar man på igen. Så ja, kvällsinlägg blir det! Men jag tror nog att de tappra läsare jag har klarar sig 😉

Anyhow, igårkväll kom det en ny häst till stallet som jag ska rida lite på tills vi bestämt oss för vad det ska bli av den.

Detta är då Poseidon som är 3 år gammal, fux med bläs. Har ingen direkt koll på stammen än men det kommer! Han har blivit riden hos de som haft honom så idag longerades han med sadel och sedan satt jag upp och skrittade och travade lite på linan med Ivo som linförare. Duktig liten kille.

Min älskade Firecracker reds även idag efter lite uppehåll pga av hovböld, pigg och glad var han och skakade på huvudet och galoppen. Skönt att få gulla lite med honom då en annan favorit lämnade stallet imorse, nämligen Tadeus.

Imorgon står det lite hoppning på schemat och jag ska hoppa Djamila, spännande!

Kommentera här: