Tävlingshelgen är till enda

Och så intressant, kul och lärorikt det varit även om resultaten talar för sig själv för min del. Jag försöker rannsaka hela helgen, vartenda galoppsprång till varenda halvhalt. För ja själva resultatet på tävlingen tåls knappt att nämnas, så illa känner jag. Ni vet perfektionist som inte kan hålla ihop det hela vägen. Och speciellt när man vill så mycket, vill visa framfötterna när man får chansen och bara misslyckas. Jag är en dålig förlorare och har väldigt svårt för när det går dåligt.

Saker jag lärt mig: det är svårt, ännu svårare med en häst som kräver mycket av mig som pilot.
Saker jag vill lära mig: slappna av, släppa kontrollbehovet och rida hela vägen fram.

Har även insett att jag måste köpa nya vita ridbyxor och ny tävlingstopp för det är inte kul att använda samma två dagar på rad.

Kommentera här: