Lite ledighet

Hejhej! 
 
Nu har jag arbetat på Stable Bonev i över två månader. Dock spenderat större delen av tiden på vift på tävlingstour, vilket inneburit mycket jobb, mycket ansvar och mindre ridning eller rättare sagt väldigt lite ridning haha! Nu är vi ju dock på plats i Bulgarien i stallet igen och hästarna har tagit det lite lugnt nu efter utomlandstouren för deras del. Känns så fel att skriva så för jag är ju fortfarande utomlands haha, Sverige i mitt hjärta. Även om det är häftigt att spendera mycket tid utomlands, prata mycket engelska samt försöka förstå och göra sig förstod på andra språk så kommer jag alltid vara Sverige trogen, jag älskar lilla landet lagom med miljoner rondeller. 
 
Iallafall, under två dagar nu har jag spenderat dagarna i sadeln, hur kul är inte det? Jag blir som ett barn på julafton igen och mitt vemod blir som bortblåst, det är ju därför jag är här - för att rida! Jag kan ju säga att helgen och ledigheten välkomnas med öppna armar för att har man inte suttit i sadeln på två månder och ridit ordentligt får man ganska ont i kroppen efter 5-6 hästar två dagar på raken! Och det är inte vilken helg som helst som är på intåg, utan helgen då min mamma kommer hit! Imorgon vid lunch landar hon i Sofia och stannar ända tills måndag vid middagstid. Och eftersom mina lediga dagar inte existerat så tar jag ut det nu istället, men ja jag har lite att göra i stallet ändå med hästarna och mamma vill ju såklart se alla hästar också. 
 
På lördag kommer även 5 hästar till hit. Ivos grekiske vän har redan två hästar här som jag fått äran att rida på nu. Och ytterligare 5 kommer alltså på lördag med honom. Tänk om lilla Firecracker är med? Kommer ni ihåg honom? Hästen jag förälskade mig i under min praktiktid här och som då togs över av Yiannis. 
 
Här är iallafall de två damerna jag bekanta mig med nu under två dagar, vet dock ingenting om dem om jag ska vara helt ärlig förutom att det är två ston, ena brun och äldre och andra flugskimmel och här är jag helt oviss om ålder haha. 
 
 

Kommentera här: